Перейти к публикации
kentavr

Морська блокада України

Оцените эту тему

Рекомендованные сообщения

Морська блокада від Росії. Україну відрізають від морського сполучення


Відразу після окупації Криму, Росія почала відтинати від України чергові шматки морської економічної зони ближче до Одещини.

Спочатку вона встановила відібрану раніше в України нафтовидобувну техніки за 55 кілометрів від острова Зміїний та за 100 кілометрів від узбережжя Одещини. Таким чином, Москва створила дугу морської блокади, відрізаючи Україну від морського сполучення.

 

image.png.e5c627fed425910531ebfd417977dc76.png

 

Логіка Росії проста – забираючи Одеське газове родовище (жовтий трикутник на більшій карті) Росія автоматично оголошує територію своєї економічною зоною. Відокремлене Одеське родовище без підводних газогонів Росії не потрібне і, як видно на меншій карті, воно з’єднане газопроводом з Кримом (через Голіцинське газоконденсатне родовище). Тобто Москва також забрала й морську територію навколо газових комунікацій з відповідною військовою охороною захопленого. Будь-які спроби спротиву трактуватуться Росією “зазіханням на її територіальну цілісність”.

 

Як видно з меншої карти, Україні залишається 55-кілометровий перешийок між островом Зміїним і Одеським газовим родовищем для судноплавства і виходу до Боспору. Для сучасної військової техніки, а тим більше крилатих ракет, це надзвичайно мала відстань, тож Україна опинилася в морській ізоляції. Це утруднює, наприклад, постачання до України вкрай необхідного для проходження зимового сезону південноафриканського вугілля. Також це закриває українські порти на Одещині та Миколаївщині, що створює необхідний економічний та соціальний ґрунт для подальшої російської окупації українського півдня.

 

Другим етапом морської блокади Мордору стала фактична анексія Азовського моря, перетворення його на своє внутрішнє водоймище.

Ерефія перекинула невеликі військові кораблі з Каспію, щоб посилити свій Чорноморський флот, а також збільшила кількість військових на узбережжі Азовського моря. Мета Кремля очевидна – економічно придушити потужні порти в Маріуполі та Бердянську. Вже сьогодні морські транспортні компанії терплять суттєвих збитків від понаднормового навмисного затримання своїх суден мошканським прикордонниками і змушені змінювати свою логістику, переориєнтуючись на інші чорноморські порти. Як результат азовські порти залишаються без вантажопотіку, люди без роботи. У цих портових містах може вибухнути невдоволення, а російські спецслужби вміють роздмухувати такі конфлікти. 

 

Нажаль, Україна замало робить для вирішення цієї проблеми.

Азово-Чорноморський судноплавний канал дозволив би напряму з'єднати порти Чорного та Азовського морів, чим значно спростив би морські перевезення, що нині ускладнені російською блокадою Азовського моря. Також канал став би перешкодою для потенційного російського сухопутного наступу з Кримського напрямку.

 

image.png.e94d1192d9489ea7ef0dd6d79b50b6fe.png

Ймовірний маршрут судноплавного каналу між Чорним та Азовським морями.

 

За свідченнями Плінія Старшого, на Перекопському перешийку вже існував канал, що сполучав Сиваш із Чорним морем.

Ідея побудувати новий перекопський канал існує щонайменше з часів СРСР.

Розробка сучасного проекту каналу приписувалась журналістами ПАТ «Укргідропроект». І хоча «Укргідропроект» не є розробником цього проекту, на думку Сергія Осадчого, заступника генерального директора цієї організації, пропонований канал довжиною 120 км, шириною 100 м і глибиною 10-15 м є технічно можливим і був би корисним. Він дав би українським суднам змогу здійснювати свою діяльність незалежно від Кримського моста, 40-метрова арка котрого блокує 60-метрові баржі. Проте такий проект зіставний зі Суецьким каналом і потребує мільярдних витрат

За твердженням віце-адмірала Сергія Гайдука, у березні 2018 року під час зустрічі президента Туреччини Реджепа Ердогана з президентом України Петром Порошенком обговорювалось можливість залучення турецьких компаній у будівництві Азово-Чорноморський каналу.

 

За підрахунками Ініціативної фахової групи міста Генічеська, траса майбутнього каналу складатиме 112 км, 128 км або 142 км, в залежності від обраного шляху. В останньому варіанті 55 км проходитимуть суходолом, а решта 87 км це створення фарватеру в акваторії Сиваша.

На суходільній частині каналу потрібно буде спорудити два дюкери для Північнокримського каналу, а також п'ять розвідних мостів і щонайменше три шлюзи для врегулювання рівня води Чорного й Азовського морів та озера Сиваш. Траса каналу проходитиме дуже близько до кислотного відстійника заводу «Титан».

Очікувані максимальні габарити судна, що зможе пройти каналом: довжина — 160 м, ширина — 31 м, осадка — 7 м. Щоб пропустити такі судна, канал має бути завширшки 46,5-50 м, а на поворотних ділянках — 80,6-85 м.

При будівництві на суходільних ділянках пропонується використовувати технологію спрямованого вибуху з зачищенням і формуванням профілю каналу, на що піде приблизно 1,5 тисячі тонн вибухівки. Водні ж ділянки пропонується будувати за допомогою земснарядів.

На спорудження Азово-Чорноморського каналу має піти близько 2,5 років та 2 мільярдів доларів. Частину на суходолі можливо побувати за 8-9 місяців. Термін окупності будівництва становитиме приблизно 7,5-8 років, термін експлуатації каналу — не менше 100 років.

 

Найдешевшою альтернативою Перекопському судноплавному каналу є побудова Каховсько-Кирилівського судноплавного каналу на базі зрошувального Каховського магістрального каналу з випрямленням вздовж лінії автодороги «Каховка-Генічеськ». Загальна довжина ККСК з урахуванням випрямлення становитиме близько 120—125 км.

 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
2 часа назад, velorun сказал:

Так флот потрібно було розбудовувати, а не продавати все підряд. 

Це правда. Розбудова флоту, мабуть, найвартісніша частина розбудови армії. Тут не поженеш. Тим більше, в умовах війни. Тільки в Україні, здається, немає досі концепції розбудови армії і флоту, немає воєнної доктрини! Що будуємо, куди рухаємося? Латиші, ті от нещодавно оприлюднили свою воєнну доктрину, де головною небезпекою для країни назвали Ерефію, чим не на жарт розлютили путінга. 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете опубликовать сообщение сейчас, а зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, войдите в него для написания от своего имени.

Гость
Ответить в тему...

×   Вставлено в виде отформатированного текста.   Восстановить форматирование

  Разрешено не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отобразить как ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставить изображения напрямую. Загрузите или вставьте изображения по ссылке.

Загрузка...

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    Нет пользователей, просматривающих эту страницу.

×
×
  • Создать...