Перейти к публикации
kentavr

Католицизм

Рекомендованные сообщения

polosauppublish.jpg


Католицький єпископат США допоможе РКЦ в Україні на $1.3 млн

Конференція католицьких єпископів США виділила майже 5 млн. доларів для фінансування 211 пастирських, будівельних та освітніх проектів у 20 колишніх комуністичних державах. З них понад 1.3 млн. доларів призначені для України, повідомляє "Релігія в Україні" з посиланням на Сatholicnews.org.ua.

«Останні події в Україні чітко показали, що брати й сестри Центральної та Східної Європи потребують нашої допомоги», — заявив єпископ Спокена, штат Вашингтон Блейз Дж. Купіч, голова комітету з допомоги Церкві в Центральній та Східній Європі. «Церква в цих регіонах чинить багато добра, незважаючи на те, що вона досі оговтується від шкоди, яку їй заподіяли в минулому та стикається з проблемами секуляризованої культури сьогодні. Завдяки нашим фінансовим проектам, католики США чітко висловлюють своє бажання допомогти їм у цьому новому етапі їхньої подорожі в ролі учнів Христа».

Серед представлених на зустрічі грантів, комітет звернув особливу увагу на Україну. Вони затвердили 80 грантів для пасторальної роботи та відновлення країни загальною сумою в $1,305,532. http://www.religion.in.ua/news/ukrainian_news/26412-katolickij-yepiskopat-ssha-dopomozhe-rkc-v-ukrayini-na-13-mln.html

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Католики та православні: в пошуках єдності

В ці дні виповнюється 960 років з часу Великого розколу християн на католиків та православних. 15 липня 1054 року, під час візиту папських представників до Константинополя, кардинал Гумберт поклав на престол собору Святої Софії папську грамоту про відлучення Константинопольського патріарха Михаїла Керуларія від церкви. У відповідь на це, 20 липня, патріарх Михаїл передав анафемі папських посланців на чолі з Гумбертом. І хоча з богословської точки зору це взаємне відлучення варто оцінювати виключно на рівні церковних персоналій кардинала Гумберта та патріарха Михаїла, але аж ніяк не розрив церковних відносин Риму та Константинополя, все ж історія показала, що воно стало початком розходження двох церков на довгі роки. Ці події в історичному контексті отримали назву «Велика схизма», тобто остаточне розділення єдиної церкви на Східну (православну, грецьку) та Західну (католицьку, латинську).

 

Пропозиції для діалогу

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Глава УГКЦ: «Украинские православные справятся без нас»

1413816312_ugcc.org.ua.jpeg

Комментируя приветственное выступление на пленарной сессииСинода католических епископов в Ватикане 16 октября митрополита Илариона (Алфеева), председателя Отдела внешних церковных связей Московского Патриархата, который подверг критике Украинскую Греко-Католическую Церковь за вовлечение в политику и "проблему унии", Верховный архиепископ УГКЦ Святослав (Шевчук) предложил митрополиту РПЦ другое видение ситуации, сообщает "Религия в Украине" со ссылкой на интервью главы УГКЦ SiriusXM The Catholic Channel, сообщает "Религия в Украине".

 

"Очевидно, что для представителей Московского патриархата вызовомявляется сам факт существования Греко-Католической Церкви, которая25 лет назад воскресла к своему полноценному бытию, -- сказал глава УГКЦ. --  После нашего выхода из подполья православная сторона в своем диалоге с Католической Церковью возбудила тему униатства. Соответствующий документ был обнародован в г.  Баламанд, о котором вспоминает владыка Иларион. Тогда было совместно утверждено о неприемлемости униатства как способа объединения Церквей, то есть действия, в результате которого отодной поместной Церкви насильно откалывают какую-то часть и присоединяют к другой. УГКЦ поддержалаэто утверждение, поскольку именно таким актом униатства мы считаем Львовский псевдособор 1946, в результате которого была насильственно ликвидирована наша Церковь и присоединена к Московскому патриархату. Конечно, поиск наилучшего способа объединения Церквей, в частности сближение междуКатолической и Православными Церквами сегодня не имеет ничего общего с униатством. По крайней мере с католической стороны никто не думает делать таких попыток, надеюсь, что не будет и случаевправославного униатства".

 

По мнению главы УГКЦ, "владыка Иларион намеренно подменяет понятие униатства задекларированным иобщепринятым правом на существование и целостное развитие Восточных Католических Церквей, в частности УГКЦ, чтобы сказать: УГКЦ должна исчезнуть". Лидер украинских греко-католиков утверждает, что такое понимание ситуации "четко поняли и осудили отцы Синода" в Ватикане. Так, "почти все, с кем я сегодня встречался, высказывали свою солидарность с Украиной и нашей Церковью, возмущаясь тем, что приглашенный гость «презирает членов нашей католической семьи»", сказал Верховный архиепископ УГКЦ.

 

Отметая обвинения в политизации Церкви, архиепископ Святослав также рассказал о своей позиции по поводу общения с другими православными Церквами Украины, поскольку этот вопрос был затронут митрополитом Иларионом (Алфеевым) на Синоде в Ватикане.  

Предстоятель УГКЦ назвал, 
какая "историческая истина должна быть для нас путеводителем в поискахцерковного единства" -- это память о том, что "именно Киевская Церковь Владимирова Крещения являетсяЦерковью-матерью для Москвы", а  материнской Церковью "для нас, наследников этого Крещения,является Церковь древнего Константинополя".

 

Святослав признал за УПЦ (Московского Патриархата) статус "единственной канонической ПравославнойЦерковью в Украине, то есть такой, которая находится в полноте общения с мировым православием". Однако "никогда с нашей стороны не было попытки вмешиваться во внутренние дела Православной Церкви,или дискутировать о ее каноничности, или поощрять некое сообщество от кого-то откалываться", так как "новыми расколами, отсоединением или присоединением в этом деле не поможешь". 

"Мы убеждены, что украинские православные справятся без нас. Вместе с тем надеемся, что эти расколы внедалеком будущем удастся залечить. Какую роль здесь сыграют Москва или Константинополь, какой будет эта единая поместная Православная Церковь в Украине - увидим", -- сказал глава украинских греко-католиков.

 

Он же отметил, что официальных отношений с какой-то из православных Церквей в Украине -- "ни сканонической, то есть с УПЦ (МП), ни с  неканоническими - УПЦ КП и УАПЦ" -- у УГКЦ нет. Сотрудничество с этими религиозными организациями происходит только в рамках Всекраинского Совета Церквей и не является экклезиальным. При этом, по словам лидера УГКЦ, "УПЦ (МП) и УПК КП проводят гораздо глубжедиалог и официально общаются на архиерейском уровне на тему возможного объединения, чем это можно было бы сказать об уровне общения с УГКЦ". 

 

"Говорить о том, что мы вмешиваемся во внутренние дела православия на Украине, «канонизируем»неканоничных или подстрекаем кого-то разрывать общение с Москвой - явное преувеличение", -- подчеркнул глава УГКЦ, комментируя выступление митрополита Илариона. 

Обращаясь к перспективе уврачевания церковного разделения в Украине, Верховный архиепископ УКГЦ Святослав заявил: "По моему мнению, первым шагом к этому должно быть единство внутри православия вУкраине. Позже, как следующий шаг, должно произойти единение православной и католической стороны,однако в контексте вселенского движения единения между мировым православием и КатолическойЦерковью. Возможно, именно мы в Украине будем флагманами и движущей силой такого вселенскогоединения. Некоторые пессимисты считают, что такого единения в ближайшем будущем не предвидится. Явсе же верю, что, как говорит Евангелие, «невозможное людям возможно Богу» (Мф. 19, 26)".

 

http://www.religion.in.ua/news/vazhlivo/27204-glava-ugkc-ukrainskie-pravoslavnye-spravyatsya-bez-nas.html

 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

polosauppublish.jpg


На Тернопільщині відновлюють католицьку храм-фортецю
12 11 2014 |
 
 

1415634110_0.jpg

 

У селі Біще Бережанського району Тернопільської області відновлюють старовинну святиню. Донедавна пам'ятка архітектури стояла руїною, повідомляє "Релігія в Україні" з посиланням на Сatholic-media.org.

 

Колись храм у Біще, окрім духовного осередку католиків, служив оборонною фортецею. Триярусну оборонну вежу спорудили у готико-ренесансному стилі близько 1600 року. Хто є автором костелу у Біще точно не відомо. Можливо, його споруджували знамениті тоді Косьба і Бартоломій.

За часів панування Польщі святиня традиційно у серпні збирала мирян на відпуст – храмове свято Успіння Богородиці. У час Другої світової війни, костел горів, як наслідок залишилися голі стіни, котрі через відсутність покрівлі після пожежі нищив дощ.

Відтоді храм із року в рік руйнувався. У комуністичний період у ньому тримали міндобрива та отрутохімікати для колгоспних ланів. На початку 1990-х його вичистили всередині. Відтоді були лише поодинокі відправи та відпусти.

У 2009 настоятель римо-католиків у Бережанах отець Андрій Ремінець узявся за відновлення зруйнованого храму. Під час ремонтних робіт працівники, які зараз зводять дах у храмі, показали, що залишилось усередині святині із плином часу – обвуглені рештки дерева та каменю. На настінних образах – сліди від куль. Як розповідає один із працівників, куль у стінах після обстрілів у 1944-му залишилося багато, з усіх боків вибиті вікна, з часом не залишилося навіть шиб.

Отець Андрій Ремінець зазначив, що це перший Марійний санктуарій у Львівській архідієцезії – Успіння Богородиці, а образ Матері Божої Біщадської з головного вівтаря врятував німецький унтерофіцер. Зараз цей образ, який вважають чудотворним, перебуває у Рацлавіцах Шлонскіх у Польщі, де роблять копію, щоби повернути її громаді Бережанщини.

На 26 липня 2015 року у старовинному храмі-фортеці планують урочисту месу, під час котрої і повернуть чудотворний образ-копію. Із того часу символічно мине 700 років, як образ вивезли з Біще.

Изменено пользователем kentavr

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Папський легат прибуває в Україну святкувати 25-річчя виходу УГКЦ з підпілля
1418136698_0.jpgАрхієпископ Відня та ординарій для вірних візантійського обряду в Австрії кардинал Кристоф Шенборн 6 грудня під час Собору УГКЦ в Австрії «Жива парафія – місце зустрічі з живим Христом», розповів по свій візит до України, повідомляє "Релігія в Україні" з посиланням на сайт УГКЦ.

 

«Це велика честь для мене сповнити місію, яку мені довірив Святіший Отець Франциск. У ті дні, коли УГКЦ святкує 25 років своєї легалізації, я буду мати змогу запевнити улюблений український народ у солідарності Папи та Вселенської Церкви і їхній молитовній підтримці України», - сказав він під час Собору УГКЦ в Австрії, що відбувся у церкві святої Варвари.

У своєму слові кардинал також поділився своїм шляхом пізнання традиції Східних Церков: «Пам’ятаю, як я, ще молодий монах, проживаючи неподалік церкви Святої Варвари у Відні, часто заходив туди, щоб взяти участь у богослужінні. Це одне з особливих місць для мене. У Парижі, коли я був ще студентом богослов`я, то познайомився з монахом Румунської Православної Церкви, який відкрив для мене глибоку спадщину отців Церкви».

Папський легат прибуде до Києва 10 грудня. Цього дня він візьме участь в літургії в Апостольській нунціатурі, відвідає Софію Київську, зустрінеться з представниками ВРЦіРО. Після обіду кардинал зустрінеться з прем’єр-міністром України, відвідає територію Майданівських подій на Інститутській, Меморіал Голодомору (вул. Лаврська, 3) та Національний музей «Меморіал пам'яті жертв голодоморів в Україні». Також кардинал Кристоф відвідає і переселенців із території зони АТО, які зараз проживають у приміщенні БФ «Карітас».

Після вечері з блаженнішим Святославом, главою УГКЦ, та єпископами, папський легат візьме участь в нічних чуваннях в Патріаршому соборі Воскресіння Христового УГКЦ, які розпочнуться о 19.00. Високий гість звернеться зі своїм вітальним словом до української молоді. Варто зазначити, що під час чувань відбуватимуться прямі включення з Маріуполя, Одеси та Львова, щоб у молитві поєднати різні куточки України.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Слово Папы Франциска: Католическая Церковь не намерена навязывать никаких условий для достижения полного единства

 

Католическая Церковь ищет единства, не желая ничего навязывать, по примеру апостола Андрея: об этом Папа Франциск сказал во время Божественной литургии в воскресенье 30 ноября, в праздник Святого Андрея. Святейший Отец присутствовал на торжественном богослужении в Патриаршем соборе Святого Георгия. Обращаясь к Патриарху Варфоломею I, Папа предложил православным совместно ответить на нужды бедных, молодежи и пострадавших от войн и упомянул о недавних терактах в Нигерии.

Участие в воскресной Литургии стало как бы продолжением объятий, фотография которых разошлась по всему миру в субботу после экуменического молебна Папы и Патриарха. В субботу Папа преклонил голову, принимая благословение Варфоломея I, а в воскресенье назвал «особой благодатью» участие в православной Божественной литургии, на которой он прочитал вслух молитву «Отче наш» по-латински.

 

«Встречаться и смотреть друг другу в лицо, обмениваться объятием мира, молиться друг за друга это главные элементы пути к установлению полного единства, к которому мы стремимся. Все это предваряет и сопровождает другое существенное измерение этого пути, а именно богословский диалог. Подлинный диалог  это всегда встреча между людьми, у которых есть имя, лицо, история, - это не только встреча идей».

 

Пример апостола Андрея просвещает всех нас и является для нас ориентиром, показывая, что христианская жизнь – это преображающая встреча со Христом, а «христианское благовествование распространяется благодаря людям, горячо любящим Христа, которые не могут не сообщать радость оттого, что они любимы и спасены». Очевидно, сказал Папа Франциск, что «и диалог между христианами не может избежать этой логики личной встречи». Папа упомянул о двух датах пятидесятилетней давности: первая – это начало примирения между католиками и православными, ознаменованное объятиями Патриарха Афинагора и Папы Павла VI в Иерусалиме – где в мае прошлого года начатый путь дружбы был подтвержден встречей Папы Франциска и Патриарха Варфоломея, - и затем обнародование соборного декрета Unitatis redintegratio, посредством которого «был открыт новый путь встречи между католиками и братьями других Церквей и церковных общин». В этом документе утверждается, что для приверженности к христианской традиции и для ее полноты, для того чтобы свершилось примирение христиан Запада и Востока, крайне важно хранить и поддерживать богатейшую традицию Церквей Востока в том, что касается литургии и духовности, равно как и канонической дисциплины:

 

«Я считаю важным вновь напомнить об этом принципе как о существенном и взаимном условии для восстановления полного единства, которое не означает подчинение одного другому или поглощение одного другим, но, скорее, принятие всех даров, которыми Бог облагодетельствовал каждого, чтобы явить всему миру великую тайну спасения, осуществленного Господом Иисусом через Святого Духа».

 

Папа Франциск отверг всякое вероятное подозрение или опасение, будто Католическая Церковь может и хочет диктовать условия для достижения единства:

 

«Я хочу заверить каждого из вас, что для достижения желанной цели  полного единства Католическая Церковь не намерена навязывать никаких требований, кроме исповедания общей веры, и что мы готовы вместе искать, в свете учения Писаний и опыта первого тысячелетия, способов, которые могут обеспечить необходимое единство Церкви в современных условиях. Единственное, чего желает Католическая Церковь и к чему я стремлюсь как епископ Рима,«Церкви, председательствующей в любви», - это общение с православными Церквами».

 

Единство христиан – сказал далее Папа – необходимо для того, чтобы ответить на нужды бедных, отверженных, всех, кто видит попранным свое достоинство. Папа призвал вместе преодолеть «глобализацию равнодушия» и построить «новую цивилизацию любви и солидарности».
Свое обращение к братьям-православным Папа завершил призывом «молиться друг о друге», - таким образом мы «уже можем увидеть красноречивые знаки реального, хотя пока и частичного единства».

 

Ru.radiovaticana.va

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Всех христиан западного обряда поздравляю с Рождеством Христовым!

 

Рождественской звезды свет благодатный
Свое сияние на землю обронил.
Все стороны планеты необъятной
Священным ореолом озарил!
Мы поздравляем с Рождеством Христовым!
Желаем мира, счастья и добра!
Пусть жизнь наполнится мечтою новой,
Пускай наступит светлая пора!
Источникhttp://www.pozdrav.ru/roz.shtml

 
cyoYD.jpg

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Порошенко поздравил украинцев с католическим Рождеством
 

Президент Петр Порошенко желает крепкого здоровья, семейного уюта и мира христианам западного обряда по случаю Рождества Христова. Об этом говорится в его поздравлении.

"Уважаемые соотечественники! Сердечно поздравляю вас с праздником - Рождеством Христовым... В эти радостные дни искренне желаю вам, вашим родным и близким крепкого здоровья, семейного уюта и мира" - говорится в сообщении.

Президент отметил, что в нынешнее время особенно чувствуется необходимость исповедования христианских заповедей.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Папа в рождественском обращении призвал мирно разрешить украинский кризис
 

Папа римский Франциск в ходе рождественского обращения "Urbi et Orbi" ("Граду и миру") выразил надежду на мирное урегулирование конфликта на Украине.

"Нужно найти путь к восстановлению братских отношений и к примирению", - сказал он, обращаясь к пастве в Ватикане, добавив, что "многие страдают на Украине".

Понтифик выразил надежду на разрешение конфликтов и в других частях света, в частности - на Ближнем Востоке. "Нужно добиться мира на всем Ближнем Востоке, начиная с тех мест, где родился Иисус", - сказал Франциск.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
В ходе визита на Шри-Ланку Папа Франциск посетил буддийский храм

 

fran_lanka_buddh.jpg

Коломбо, 15 января, Apic/Благовест-инфо. Папа Римский Франциск посетил 14 января буддийский храм Аграшравака на севере Шри-Ланки, где он в эти дни находится с пастырским визитом. Это посещение не было заранее внесено в программу визита – Франциск спонтанно принял приглашение буддийского монаха, встречавшего его в аэропорту Коломбо.

Понтифик пробыл в буддийской обители около 20 минут. Специально для него была открыта ступа – святилище, в котором хранятся останки буддийских святых. По случаю визита Папы был организован прием, на который, однако, понтифик не остался.

По возвращении в столицу Шри-Ланки Франциск направился в нунциатуру, где встретился с экс-президентом страны Махиндрой Раджапаксой, который пригласил его в островное государство.

Затем Папа прибыл в резиденцию архиепископа Коломбо, где состоялась его встреча с католическими иерархами Шри-Ланки.

https://www.youtube.com/watch?v=9htnkdHi424

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
«Це буде хороше нагадування для наступних поколінь» У львівській церкві на стінах зобразили Небесну Сотню, главу РПЦ Кирила і Путіна
Суспільство — Ганна Власюк, 6 квітня
Зображення героїв Небесної Сотні

На внутрішніх стінах львівської Церкви Матері Божої Неустанної Помочі (УГКЦ), що на Погулянці у Львові, студентки-художниці зобразили героїв Небесної Сотні та воїнів АТО. Ще один незвичний сюжет - представники «русского мира», серед яких голова Російської православної церкви Кирил Гундяєв і президент РФ Володимир Путін, стоять в очікуванні судного дня.

Як розповів ZAXID.NET завідувач кафедри сакрального мистецтва Львівської національної академії мистецтв Роман Василик, виконані малюнки – це дипломні роботи студентів.

За його словами, малювати роботи студентки почали у вересні 2014 року, а захист робіт відбувся наприкінці лютого цього року.

1346902_1375099.jpg?201504061844

Фото: Facebook/Церква Матері Божої Неустанної Помочі, УГКЦ

Настоятель храму отець Олег Федоренко розповів, що студентки академії самі прийшли до нього з ідеєю образів.

«Завжди потрібна актуалізація образу: ми можемо говорити про жертовність, про любов до Бога, любов до рідної землі, але, якщо в нашому середовищі в нас немає образів, до яких ці поняття можна було б прив'язати, значить - біда... Тому я думаю, що це буде хороше нагадування для наступних поколінь - що це була не просто московсько-українська війна, а й були люди, які жертвували своїми свободою, здоров'ям і життям», - зазначив о. Федоренко.

Що ж до зображення Путіна на стінах храму, то о. Федоренко каже, що там «є людина, яка схожа на Путіна, однак не можна стверджувати, що там зображений президент сусідньої держави».

1346902_1375094.jpg?201504061846

Представники «русского мира» в очікуванні страшного суду. Фото: Володимир Галечик/Новий погляд

Релігієзнавець Тарас Антошевський зазначив, що в українських церквах дійсно була традиція зображати актуальні події. Він пропонує пригадати козацькі часи, де на іконах зображали козаків, гетьманів - захисників Вітчизни.

Релігієзнавець каже, що зображення представників влади у церквах часто сприймають неправильно - як це було із зображенням Януковича в одному з донецьких греко-католицьких храмів.

«Йдеться про типову козацьку традицію зображати поруч зі святими представників різних прошарків суспільства - в тому числі і влади. Тому і Янукович там зображений як представник місцевої влади для донецького регіону наприкінці 1990-х років», - зазначив Антошевський.

На думку першого заступника міністра культури (квітень-грудень 2014 р.), старшого експерта компанії pro.mova Олесі Островської-Лютої, те, що такі зображення з'являються в церкві, свідчить про те, де саме лежить центр суб’єктності в уявленні суспільства.

Тобто хто, які інститути і групи мають достатньо довіри і легітимності висловлюватися і впливати на загальносуспільні рішення, хто є авторитетом, чиє слово важить.

«Нині лідерами суспільної довіри є церква, армія, і – з великим відривом – громадський сектор, в тому числі, волонтерський рух. Всі ці суб'єкти в нас тут. Фреска у церкві із зображенням військових, волонтерів і захисників Майдану мені видається дуже промовистим проявом суспільних уявлень», - наголосила Островська-Люта.

За її словами, можна зробити висновок, що українці, ймовірно, вірять не у вертикальну владу, де авторитет залежить від позиції власне в ієрархії, а в горизонтальні зв'язки.

«Умовно кажучи, ми віримо тим, хто поруч, і хто проявив персональну жертовність. Можливо, це і є формула успіху в тому числі для принципів державного управління в Україні: необхідно робити процедури прийняття рішень і вироблення правил якогомога більш горизонтальними, позбавляти їх покрову недоступності, аби вони були дієвими і спиралися на суспільну згоду», - вважає Островська-Люта.

http://zaxid.net/news/showNews.do?tse_bude_horoshe_nagaduvannya_dlya_nastupnih_pokolin&objectId=1346902

 

Тема у сюжеті ТСН:

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Чин вмивання ніг бійцям АТО у Львові провів владика Української греко-католицької церкви. Обряд він здійснив у Гарнізонному храмі Петра і Павла, куди запросили військовослужбовців, що отримали поранення на сході країни та зараз перебувають на лікуванні у місцевих медзакладах. 

 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Вибори: як голосувати католику

Віта Якубовська
 

За кілька днів виборів ми стоїмо перед нелегким завданням: прийняти рішення на користь тих чи інших політичних сил, які вирішуватимуть нашу подальшу долю, як людей, містян, громадян країни. Як віруючі люди, ми ставимо собі питання: хто з них розділяє наші цінності, морально-релігійні принципи, хто ж достойний? Як вибрати правильно?
Поки триває робота над офіційним документом Конференції Єпископату Римо-Католицької Церкви України щодо виборів, варто підняти кілька важливих питань на цю тему.
Про те, як обирати правильно і не помилитися, CREDO розповів о. Олександр Кусий, референт прес-центру Львівської архидієцезії РКЦ.

Кожен католик має громадянський та релігійний обов’язок брати участь у виборах, бо інакше це гріх занедбання своїх суспільних обов’язків. Про це писав ще Папа Леон ХІІІ. Ціле наше життя — це сукупність виборів, якщо ми не вибираємо, то за нас хтось вибирає, і хтось вирішує за нас, як нам жити, ким бути, — наголошував Папа

Суспільний обов’язок католика

Свідома і добровільна участь у виборах — це не лише голос за конкретного політика, партію чи угрупування, це вибір майбутнього, вибір якості життя і змін. Адже цей політик потім буде вирішувати, як ми будемо жити. Є доволі чіткі критерії, як католик повинен вибирати свого кандидата і неважливо чи то на посаду президента, чи то мера чи просто депутата у місцевий орган самоврядування. Головне — пам’ятати, що свій обов’язок треба виконувати по-Божому.
Католик не може голосувати за партії, ідеологія чи програма яких суперечить християнському вченню, або їхні вчинки чи поведінка спрямовані на підрив християнської етики. Католик не може голосувати за тих, чия виборча програма чи методи діяльності суперечать здоровому глузду, християнській моральності, католицькому світогляду і не служать для добра народу та країни. Католик повинен голосувати за того кандидата, чия чесність та порядність не викликає сумнівів, як і його діяльність на користь народу, української держави та Церкви.
Католик не може утриматися від голосування без вагомої причини. Адже кожен голос, який був відданий згідно із вищевказаними критеріями допомагає у перемозі добра і перешкоджає примножувати зло. Суспільне вчення Церкви нам каже, що християнин повинен брати на себе відповідальність і мати відвагу змінювати світ на краще.

Вивчити кандидата

До голосування потрібно ставитися відповідально. Варто докласти зусиль до того, щоб ознайомитися із кандидатами, їхньою діяльністю і біографією, щоб не довіряти своє майбутнє і своє життя тим, хто не цінує людей, їхню гідність та громадянські права. Виборець голосує за своє майбутнє, за майбутнє своїх дітей, за якість і рівень життя у країні, тому не можна ставитись безвідповідально до цього процесу. Звичайно, що при такій кількості кандидатів все про всіх не дізнаєшся, але є ключові моменти, на які варто звернути увагу і часто вони лежать на поверхні, варто тільки придивитись.

Церква і політика

Передвиборча кампанія повинна базуватися на доконаних фактах, а не лише на порожніх обіцянках, а коли  слова ніяк не покриваються вчинками, то вибір ускладнюється. Люди розгублені, не знають кого вибрати і виникає питання: у кого шукати відповіді?
Людям хочеться простих рішень, а ще краще, якби їм хтось сказав за кого голосувати і кого вибирати, тому вони часто йдуть із такими питаннями до тих, кому довіряють, на чию думку готові покластися  – до своїх парохів, до священиків, які служать у їхніх парафіях.
Священик не може агітувати, не може радити, не може впливати на політичні переконання людей. Його завданням є вказати на моральні принципи, якими варто керуватися щодо виборчого права, щоб вони могли самі приймати правильні рішення, голосуючи за достойних кандидатів.
Священик не повинен брати участі в політичній агітації. До духовенства перед виборами звертаються представники різних партій і пропонують висунути кандидата від громади, якого партія буде просувати і громада буде мати свого представника, а отже зможе проштовхнути свої інтереси. І не має значення чи то буде мирянин чи священик – йдеться ж бо про партійний рейтинг – ми молодці, у нас є представники різних релігій та віросповідань.
Католицькі священики не можуть балотуватися на виборах чи то в якості депутата чи на посаду мера, чи голови селищної ради. Я ще не зустрічав такого священика, який би мав такі прагнення, я маю на увазі римо-католицьких священиків, і вже тим більше не знаю таких, хто б балотувався. Кан.283 § 2. говорить про те, що священики не можуть брати активної участі у жодній політичній партії чи керувати профспілками. Більше того, Канонічне Право передбачає покарання таким священикам, які забажали би для себе політичної кар’єри.
Церква не бере участі у партійно-політичних дискусіях, а лише вказує на ті моральні принципи, що ними повинні керуватися партії, які хочуть отримати голоси віруючих людей. Церква — це не місце для пропаганди. Хоча, маючи авторитет, Церква може впливати на певні політичні процеси чи владу, але не може цього робити у формі безпосередньої участі духовенства у виборах на ті чи інші посади, а лише нагадуваннями та порадами чи напучуваннями.

Свобода вибору політичних програм
У нашому регіоні політики ще досі роблять ставку на «передвиборчу гречку» у найрізноманітнішій формі – дороги, дитячі майданчики, дитячі свята, парканчики і продуктові набори також. Що можна сказати? Чи приймати цю допомогу в тій чи іншій формі, то є приватна справа кожного – чи особиста (якщо йдеться про ті ж продуктові набори), чи громади (якщо говорити про дитячі майданчики чи заасфальтовані вулиці біля будинків), але голосувати належить згідно з сумлінням та з повною відповідальністю. Україна переживає важкі часи. Спостерігається тенденція загального зубожіння громадян. Страждають в першу чергу  люди пенсійного віку, котрі через мізерні пенсії і неможливість підробітку, часто мають велику потребу навіть у найпростіших речах. То чому ж їм не скористатися допомогою того чи іншого кандидата? Але нехай це не буде примусом і зобов’язанням голосувати саме за нього, якщо це не буде особистим переконанням.

Політика не мусить бути брудною

Ми часто чуємо про те, що політика це брудна справа і порядним людям там місця немає. Але ж політика — це люди. Які люди в політиці, які методи вони використовують, які мають цілі і способи їх досягнення, такою і є політика. Тому ми знову повертаємося до вибору – який вибір ми зробимо, таке обличчя і буде мати наша політика. Добрим прикладом того, що політика не мусить бути брудною є Слуга Божий Роберт Шуман – батько-засновник Європейського Союзу, глибоко віруючий католик. Він зумів узгодити молитву з активною діяльністю, політику з любов’ю, особисту святість із суспільним благом. Його називають «святим у костюмі» і він своїм життям та діяльністю засвідчив про те, що можна, будучи політиком, залишатися достойною людиною з високими ідеалами і незаплямованим сумлінням.
Не даймо байдужості та зневірі перемогти почуття відповідальності перед собою, своїми нащадками, та своєю країною. Варто прийти і зробити свій вибір керуючись моральними принципами, які мають стати основою під здорову владу, яка дбатиме про свої громадян.


Джерело: CREDO

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах


Духовный хор "Canticum novum" из Каменского принял участие в днях Литвы



Опубликовано вс, 29/05/2016 



1_hor_canticum_novum.jpg?itok=vPT7Ta-p






27- 29 мая в Днепре проходили дни Литвы. Духовный  хор  "Canticum novum" (рук. А.Роже и Г.Роже) из Каменского участвовал в Мессе мира, которая прошла в Днепровском  костеле св.Иосифа.


На святой литургии присутствовала  делегация Литвы во главе с Чрезвычайным и Полномочным Послом  Литовской Республики в Украине Марюсом Януконисом. Сосредоточенная на христианских ценностях  проповедь и сами молитвы, вместе с возвышенным звучанием органа и пением хора, заставили гостей храма почувствовать  духовную целостность с украинским народом. Об этом после окончания мессы говорили литовские гости, услышав духовные песнопения на родном литовском языке. 


2_hor_canticum_novum.jpg


А 28 мая по приглашению Почетного консула Литовской Республики в г. Днепр Виталия Пивняка  и организаторов Дней Литвы в Днепре, на концертную площадку набережной Днепра были приглашены детский танцевальный коллектив "Саулегража" Каменской Школы искусств (директор А.Роже) и Каменской вокальный ансамбль "Гесме".


4_hor_canticum_novum.jpg


После  официальной  церемонии открытия празднования Дней Литвы, на которой присутствовало и выступало  руководство области и города, со сцены с приветствием к горожанам  обратилась и спикер Сейма Литовской Республики Лоретта Граужинене.


3_hor_canticum_novum.jpg


Блок литовской народной музыки, который привез коллектив Школы искусств, открыл праздничный день на Фестивальном причале Днепра.  Литовский народный танец "Кубилас" и "Суктинис" (рук.Т.Степочкина), лирическая песня "Звездочка" Б.Дварионаса в исполнении  выпускника школы Марка Скрипченко, а также несколько  шутливых литовских народных песен, пропетых  ансамблем "Гесме" с заводящей искренностью и весельем, заставили подпевать многих людей разных диаспор, присутствующих на  празднике балтийского народа.






Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

В Мексиці через сильну засуху повністю пересохло водосховище "Беніто Хуарес". На його дні знайшли стародавній храм.

 

Як пише Dailymail, храм побудували монахи-домініканці близько 400 років тому.

Не дивлячись на те, що споруда дуже довго перебувала під водою, вона чудово збереглась. Кожного року, через засуху, храм ставав все помітнішим, однак цього року він майже повністю вийшов з води.

 

 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

17 березня о 14-00 в приміщенні Центральної міської бібліотеки відбудеться круглий стіл на тему: "Діяльність благодійного фонду "Карітас Камянське". Ініціатива "Папа для України" та її впровадження для допомоги внутрішньо переміщеним особам, які проживають в м.Камянське".

 

В процесі обговорення планується інформувати громадськість міста Камянського про напрямки діяльності фонду: допомога сімям та дітям у складних життєвих обставинах, дітям, позбавленим належного батьківського піклування, вихованцям міських комунальних закладів для дітей, дітям, котрі пережили травму війни, внутрішньо переміщеним особам, сімям загиблих військових АТО, самотнім особам літнього віку тощо.

 

До участі в заході запрошуються представники міської та районної служби у справах дітей, виконавчих органів влади, відповідальних за соціальну політику, НВК "Гармонія", КЗ "Центр соціально-психологічної реабілітації для дітей КМР", загальноосвітніх шкіл, громадських організацій, ЗМІ

 

 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Православні та лютерани приєдналися до святкування 15-річчя заснування римо-католицької Одесько-Сімферопольської дієцезії

 

20 травня в кафедральному римо-католицькому соборі в Одесі відсвяткували 15-річчя заснування Одесько-Сімферопольської дієцезії. Урочисту літургію очолив апостольський нунцій архієпископ Клаудіо Ґуджеротті, повідомляє "Релігія в Україні" з посиланням на Сatholic-media.org.

 

1495543898_0.jpg

 

На урочистість приїхали священики з цілої дієцезії разом із представниками своїх парафій. Серед почесних гостей були єпископ Станіслав Широкорадюк, ординарій Харківсько-Запорізької дієцезій, Яцек Пиль, єпископ-помічник Одесько-Сімферопольської дієцезії, Віталій Кривицький, єпископ-номінант Києво-Житомирської дієцезії, архієпископ Рафаель Мінасян, ординарій Східної Європи для вірменських католиків, Даріуш Шевчик, генеральний консул Республіки Польща в Одесі, монсеньйор Йосеф Ґрек, перший секретар Апостольської Нунціатури в Україні, прелат Генріх Блащик, генеральний Вікарій вірменських католиків в Україні, владика Михайло (Бубній), екзарх Одеський та адміністратор Кримський, єпископ Одеський і Балтський Марк (Гринчевський) Української Православної ЦерквиКиївського Патріархату, архімандрит Микита (Сировегін), секретар єпархіального управління Української Православної Церкви Київсього Патріархату, єпископ Сергій Машевський з Німецької євангелічно-лютеранської Церкви України.

У проповіді Клаудіо Ґуджеротті наголосив, що це не тільки річниця дієцезії, а й свято з приводу 45-річчя служіння у священицькому сані та 15-річчя єпископської хіротонії єпископа Броніслава Бернацького.

Нунцій подякував за 15 років зростання дієцезії єпископові Броніславові та всім вірним, але згадав також і тих, хто ще раніше засвідчував на цих теренах віру в часи переслідувань: «Нехай Господь благословить і віддячить за це служіння». Священикам архієпископ Ґуджеротті побажав: «Завжди майте з собою посох пастиря й ніколи – крісло пенсіонера».

Звернув слова привітання він і до отця Віталія Кривицького: «З радістю чекаю на момент хіротонії». Нунцій також висловив співчуття єпископові-номінантові, його мамі й усій родині з приводу втрати батька: «Це тяжкі хвилини, але через смерть близьких для нас народжуються покровителі на небі».

Звертаючись до вірних, архієпископ Ґуджеротті наголосив: «Будуйте Церкву в любові, повазі та розумінні іншого, що є знаком Божої ніжності. Це дивовижне завдання. Він чекає на всіх нас. Будьмо справжнім тілом Христовим. Наш обов'язок сьогодні – бути Церквою: не тільки називатися Церквою, а бути Церквою, яка живе у світі, змінює цей світ, це місто, цю країну на краще».

Також Клаудіо Ґуджеротті розповів про своє спілкування з понтифіком про Україну: «10 днів тому я бачив Папу Франциска, ми годину розмовляли, зокрема про майбутнє України. Він хотів докладно дізнатися про допомогу жертвам війни. Папа пам'ятав, що призначив 44-річного єпископа салезіянина. Він зазначив, що наші нові єпископи дуже молоді – але в такий гарячий час саме й необхідно, щоб молоді священики брали відповідальність у свої руки. Благословення, яке я вам сьогодні вділяю, це не якась формальність. Усі свідки віри нині зібрані з нами. Але також є майбутнє, новий єпископ – це знак майбутнього. Його зв'язок з отцем Тадеушем Хоппе, його покликання, пов'язане з отцем Хоппе, – це знак послідовності в Церкві. Моліться за нього, слухайте його. Почуваймося вільними людьми, тому що Бог визволив нас. Будьмо знаками любові Божої».

Наприкінці літургії було зачитане привітання для єпископа-ординарія Броніслава Бернацького від першого Президента незалежної України, а зараз – голови Української ради миру Леоніда Кравчука. 

На завершення єпископ Броніслав Бернацький вручив деяким вірним медалі святого Климента – відзнаку за вагомий внесок у розвиток дієцезії.

Нагадаємо, територію, яка спочатку входила до складу Кам’янець-Подільської дієцезії, було виділено в окрему дієцезію – Одесько-Сімферопольську 4 травня 2002 року.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Рада забрала, Рада дала...

 

Со следующего года 8 марта на Украине станет Днем борьбы за права женщин. Отдыхать в этот праздник граждане Украины больше не будут, пишут «Вести».

 

 

В четверг, 16 ноября, Верховная Рада в рассмотртит вопрос определения 25 декабря выходным днем, заявил на согласительном совете в спикер Андрей Парубий.
Законопроект внесен председателем комитета по вопросам культуры и духовности Николаем Княжицким.
"Предлагается 25 декабря Рождество Христово сделать выходным днем так же как и 7 января. Поскольку в Украине много и римо-католиков и протестантов, которые просят сделать этот день выходным днем. И мы имеем поддержку зала", — сказал он.
По словам Парубия, законопроект о "25 декабря" уже включен в повестку дня на вторник, чтобы фракции смогли обсудить закон. "Если во время изучения на фракциях мы увидим поддержку, мы в четверг его сможем поставить в достаточно проходную часть и без большого страстного обсуждения принять по нему решение", — сказал Парубий.
Напомним, что ранее Княжицкий и еще два народных депутата внесли на рассмотрение парламент проект постановления о праздновании юбилейных дат в 2018 году. Среди прочих поводов в постановление включена 400-я годовщина военного похода на Москву.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

“Краще бути атеїстом, ніж ходити до церкви і зневажати ближніх” – папа Франциск

 

Нещодавно папа Франциск зустрівся з віруючими і виголосив дуже полум’яну промову, пише Inspiring Life.


За його словами, краще бути атеїстом, ніж ходити до церкви кожен день, але при цьому продовжувати критикувати навколишніх.

“Як часто ми бачимо людей, які відвідують церкву майже кожного дня, але виходячи з неї, продовжують ненавидіти людей і робити їм прикрості, – сказав папа Франциск.

Таким краще бути атеїстами. Якщо ви ходите до церкви, то поводьтеся гідним чином, будьте прикладом для інших.

“А як молитеся, то не будьте, як ті лицеміри, що люблять в синагогах та на перехрестях, зупиняючись, молитися, щоб їх бачили люди”, – йдеться в Євангелії від Матвія.

Багато християн вважають, що молитва – це нескінченна балаканина. Вони розмовляють з Богом, як папуги. Ні, молитися потрібно серцем”.

Папа Франциск згадав, що в світі все більше людей відчуває самотність, особливо це стосується дітей та підлітків. Вони не мають жодної рідної душі.

Обійми й увага батьків – ось найкращий засіб від тривоги і самотності, на думку Папи Римського.

У своїй проповіді Франциск закликав католиків розвивати світ так, «як мати веде вперед дітей», заявивши, що «світ, який дивиться в майбутнє без погляду матері, короткозорий».

«Він цілком може збільшити свій прибуток, але ми будемо жити не як брати і сестри», – сказав Папа Римський.

Він підкреслив, що «героїзм проявляється в самовіддачі, силі та співчутті, мудрості та в лагідності».

Людям не обов’язково сповідувати певну релігію, ми повинні жити в гармонії з собою і навколишнім світом, нам потрібно прийняти той факт, що всі люди різні, і кожен має право на свою точку зору.

Не головне дотримуватися обрядів, а чинити добрі справи, допомагати тим, хто цього потребує. Навіть звичайнісінька посмішка здатна змінити чиєсь життя.

Ви згідні з думкою папи Франциска?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете опубликовать сообщение сейчас, а зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, войдите в него для написания от своего имени.

Гость
Ответить в тему...

×   Вставлено в виде отформатированного текста.   Восстановить форматирование

  Разрешено не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отобразить как ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставить изображения напрямую. Загрузите или вставьте изображения по ссылке.

Загрузка...

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    Нет пользователей, просматривающих эту страницу.

×
×
  • Создать...